היום כבר ברור לכולם ש”צריך לעשות שיווק בדיגיטל".

מנהלי שיווק בחברות B2B שכבר התנסו בשיווק דיגיטלי יודעים שזה מסובך יותר משיווק B2C ובפרט נכון הדבר לחברות תעשייה או חברות יצרניות אחרות. למה?

פעילות שיווקית דיגיטלית B2B חייבת להיות עקבית ומתמשכת. שיווק דיגיטלי B2B מצריך מחשבה רבה לפני העלייה לאוויר, תוך כדי הפעילות ולאחריה ומחייב בחינה מתמשכת של הפעילות אל מול המטרות שהוצבו. מה עובד לנו? מה לא? למה? איך ניתן לשפר את פעילות השיווק הדיגיטלי שלנו? האם אנחנו נותנים ערך ללקוחותינו?

שיווק דיגיטלי לחברות תעשייה מצריך התמקצעות מיוחדת והבנה של הנישה והמוצר. הוא מחייב מקצועיות ברמה גבוהה שלכם ושל אנשי השיווק שלכם.

בהמשך אסביר מדוע ואנסה לענות על מספר שאלות בפוסט הזה:

מה זה בעצם “שיווק דיגיטלי”?

מה הם ערוצי השיווק הדיגיטלי?

למה שיווק דיגיטלי מסובך יותר בחברת תעשייה B2B?

ההבדלים בין שיווק דיגיטלי B2B לB2C

שיווק דיגיטלי לחברות B2B 

מה זה בעצם “שיווק דיגיטלי”?

ניתן להגדיר שיווק דיגיטלי ככל פעילות שיווקית שמתבצעת באופן מקוון, אונליין. כל פעילות שהיא, באחד מערוצי השיווק כפי שיפורטו מטה נחשבת לשיווק דיגיטלי.

מה הם ערוצי השיווק הדיגיטלי?

ערוצי שיווק דיגיטליים יכולים להיות כל אחד מהבאים:

קידום אורגני במנועי חיפוש – (Search Engine Optimization (SEO

כתיבת תוכן

PPC – קידום ממומן בערוצים השונים (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות: פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ואחרים)

פעילות ברשתות חברתיות

שיווק באימייל – email campaign

אוטומציה שיווקית

פרסום באתרים מקצועיים, PR- הודעות לעיתונות, באנרים, ספונסרשיפ

קידום באמצעות משפיענים

פודקאסטים

למה שיווק דיגיטלי מסובך יותר בחברת תעשייה B2B?

באופן פשטני ניתן לומר כי שיווק דיגיטלי לחברות B2B לא אמור להיות מסובך יותר משיווק דיגיטלי  B2C.

בפועל שיווק דיגיטלי אפקטיבי B2B ובפרט לחברות יצרניות הוא מורכב יותר משיווק של מוצרי צריכה או מוצרים אחרים.

נסתכל על הטבלה הבאה:

ההבדלים בין שיווק דיגיטלי B2B לB2C

ההבדלים בין שיווק B2B לשיווק B2C

ניתן לזהות כי שיווק לצרכן הוא בעל מספר מפגשים קטן, לעומת מספר מפגשים, עם מספר אנשים שונים, בשיווק B2B. השיווק לחברות מבוסס ערך- value based marketing- לעומת השיווק לצרכנים שהוא אימפולסיבי ורגשי יותר.

לפני שנתחיל ב”שיווק דיגיטלי” בחברת B2B חשוב להבהיר לעצמינו מה המטרות שלנו? האם אנו רוצים להתחיל בפעילות דיגיטלית רק “כי צריך”? האם אנו רוצים לייצר יותר brand awareness לחברה ולמוצרים שלה? האם אנחנו רוצים לייצר יותר לידים? האם יש לנו מטרות אחרות?

כל אחת מן המטרות שלעיל תגזור פעילות שיווקית שונה. לא תמיד המשאבים שעומדים לרשותנו יספיקו על מנת לקדם יותר ממטרה אחת במקביל, ולכן כל הקמפיין שלנו ייגזר מהמטרה שנבחרה.

קמפיין לידים יהיה שונה מקמפיין מודעות או קמפיין שמטרתו לחנך את השוק.

פעילות שיווקית B2B חייבת להיות עקבית ומתמשכת. קמפיין סוף עונה לחברת ביגוד או הנעלה אמור להביא מכירות בטווח קצר ומוגדר. קמפיין מודעות או קמפיין שבא להראות כי אתם ה-מומחים בתחומכם הוא קמפיין ארוך מאד.

מה שלא תבחרו לעשות בצורה מקוונת- תוודאו שאתם הולכים לעשות את זה בצורה עקבית ולאורך זמן. אין טעם להעלות קמפיין מושקע מאד למשך 3 חודשים ואז להיעלם מן הרדאר. עדיך לעשות פחות אבל לאורך יותר זמן.

שיווק דיגיטלי לחברות תעשייה יצרניות מאתגר אף יותר, כיוון שהמוצרים הנמכרים הם לפעמים “משעממים”. בהרבה מקרים מדובר על מוצרים טכניים מאד שפונים לקהל יעד מצומצם ומקצועי מאד. לכן לא יספיק להראות את המוצר בצורה ויזואלית מושכת, אלא לתת ערך לקהל המטרה. כתיבת תוכן מתאימה היא קשה מאד, מצריכה מחשבה וזמן רב ולא כל כותב תוכן או סוכנות שיווק בדיגיטל יעשו את העבודה כמוכם או בצורה נכונה.

שיווק דיגיטלי לחברות  B2B

היעזרו במומחים. אתם יכולים להעביר את כל פעילות השיווק החוצה, או טוב יותר, להשאיר אותה בבית. אבל בכל מקרה וודאו שאתם מלווים על ידי אנשי מקצוע שמבינים שיווק ומבינים את הנישה שלכם. שמבינים את ההבדל בין שיווק B2B לB2C , אך גם את הנישה שלכם ומה זה אומר למכור מוצר “משעמם” ללקוח בודד .

להלן סדרת הפעולות שעליכם לעשות::

  • הגדירו היטב את מטרותיכם
  • הגדירו את קהל המטרה
  • הגדירו תקציב כולל ותקציב לכל אחד מערוצי השיווק
  • הגדירו האם תוכלו לבצע שיווק ממומן או שמא רק שיווק אורגני
  • בידקו את פעילות המתחרים שלכם בערוצים הדיגיטליים
  • בידקו את הKPI הקיימים שלכם
  • בנו תוכנית שיווק מתאימה
  • הכינו את התוכן
  • עלו לאוויר
  • מדדו, בדקו ושפרו בצורה מתמדת

סיכום

כאמור לעיל, שיווק דיגיטלי B2B ובמיוחד לחברת תעשייה מצריך התמדה בחשיבה ובתכנון: לפני תחילת הפעילות ובמהלכה. פעילות שיווק דיגיטלית מצריכה הבנה של המוצר שלכם, של הנישה, של קהל המטרה. היא חייבת להיות עקבית ומתמשכת, אחרת עדיף שלא להתחיל בכלל.

אם אתם מוכנים להתחיל לדבר על שיווק דיגיטלי ומעוניינים בהכוונה וסיוע בחשיבה- מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה.